Δευτέρα 11 Ιανουαρίου 2021


ΡΩΤΗΣΑ έναν φίλο που έχει περάσει τα 70 και κατευθύνεται προς τα 80 τι είδους αλλαγές έχει δει και νιώθει στον εαυτό του.
Μου απάντησε τα εξής:
1. Μετά την αγάπη μου για τους γονείς μου, τα αδέλφια μου, την σύζυγό μου, τα παιδιά μου και τους φίλους μου, τώρα άρχισα να αγαπώ τον εαυτό μου.
2. Συνειδητοποίησα ότι δεν είμαι Άτλας. Ο κόσμος, καλώς ή κακώς, δεν στηρίζεται στους ώμους μου.
3. Έχω σταματήσει να κάνω παζάρια με μικροπωλητές. Μερικά επιπλέον χρήματα σ΄ αυτούς δεν θα με κάνουν φτωχότερο, αλλά μπορεί να βοηθήσουν έναν συνάνθρωπο σε ανάγκη να εξοικονομήσει για κάποια έξοδά του.
4. Αφήνω στη σερβιτόρα μου ένα καλό φιλοδώρημα. Τα επιπλέον χρήματα μπορεί να φέρουν ένα χαμόγελο στο πρόσωπό της. Δουλεύει πιο σκληρά για τα προς το ζην από ό,τι εγώ.
5. Σταμάτησα να λέω στους ηλικιωμένους ότι διηγούνται ξανά και ξανά την ίδια ιστορία. Αυτή η ιστορία τους τούς βοηθάει να περπατούν σε ένα μονοπάτι μνήμης και να ξαναζούν το παρελθόν τους.
6. Έχω μάθει να μην διορθώνω τους ανθρώπους ακόμη και όταν ξέρω ότι είναι λάθος. Η ευθύνη να γίνουν όλοι τέλειοι δεν είναι δική μου.
Η ειρήνη είναι πιο πολύτιμη από την τελειότητα.
7. Δίνω συγχαρητήρια με άνεση και γενναιοδωρία. Τα καλά λόγια βελτιώνουν τη διάθεση όχι μόνο του παραλήπτη, αλλά και τη δική μου.
Και μια μικρή συμβουλή για τον παραλήπτη ενός καλού λόγου: ΠΟΤΕ, ποτέ μην τον απορρίψεις, πες απλώς "Ευχαριστώ".
8. Έμαθα να μην δίνω σημασία σε ένα ζάρωμα ή σε μια λαδιά στο πουκάμισό μου. Η προσωπικότητα έχει να πει απείρως περισσότερα και από το ζάρωμα και από τη λαδιά.
9. Απομακρύνομαι από ανθρώπους που δεν με εκτιμούν. Αυτοί μπορεί να αγνοούν την αξία μου, αλλά εγώ την γνωρίζω.
10. Παραμένω ψύχραιμος όταν κάποιος παίζει βρώμικα, σαν σε αγώνα αρουραίων, για να με προσπεράσει .
Ούτε αρουραίος είμαι, ούτε και βρίσκομαι σε κανέναν αγώνα.
11. Μαθαίνω να μην ντρέπομαι για τα συναισθήματά μου.
Τα συναισθήματά μου είναι αυτό που με κάνει άνθρωπο.
12. Έμαθα ότι είναι καλύτερο να αφήνω στην άκρη το εγώ από το να διακόπτω κάποιες σχέσεις. Το εγώ θα με κάνει απόμακρο, ενώ με τις σχέσεις δεν θα μείνω ποτέ μόνος.
13. Έχω μάθει να ζω κάθε μέρα σαν να είναι η τελευταία μου.
Σε τελική ανάλυση μπορεί και να είναι η τελευταία μου.
14. Κάνω ό,τι με κάνει ευτυχισμένο. Είμαι υπεύθυνος για την ευτυχία μου και τη χρωστώ στον εαυτό μου. Είναι επιλογή.
(Γιατί πρέπει να περιμένουμε να πάμε 60, 70 ή 80 για να συνειδητοποιήσουμε, και αν, όλα τούτα;
Μήπως μπορούμε να τα ασκήσουμε και να τα εφαρμόσουμε σε οποιαδήποτε ηλικία, σε κάθε στιγμή της ζωής μας;)
Φως και αγάπη στα όνειρά μας!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου